9.7.2013

Kuinka saada paras teho irti Facebook-mainonnasta?

Facebook-mainontaan satsataan Suomessa jo n. 9,5 miljoonaa euroa vuodessa, mikä edustaa display-mainonnan kakusta jo noin kymmenystä. Facebook-mainonnan määrän sijaan on kiinnostavampaa tietää, miten mainonnalle saadaan paras tuotto myyntiä ja liidejä ajatellen. 

Tulospohjaiseen mainontaan erikoistunut yhdysvaltalaisfirma Nanigans teki tutkimuksen, miten eri Facebook-mainosmuodot Link Post, standardi-RHS ja Photo Post vaikuttavat mainonnan tuottoon. 

Tutkimuksen mukaan komeinta ROI-lukemaa metsästävän kannattaa suosia mainosmuotona useimmiten Page Post Link Adia, joiden ROI tutkimuksessa oli 53 %. Page Post -mainosten tehokkuus on tutkimuksen mukaan huomattavasti parempi kuin perinteisten sivupalkissa näkyvien standardi-mainosmuotojen. 

Page Post Photo -mainokset tuovat tehokkaimmin huomioarvoa päivitykselle parantaen mainoksen klikkausprosenttia ja alentaen klikkaushintaa. Tästä syystä Page Post Photo -mainoksia suositellaan erityisesti verkkokaupoille mm. vaate- ja sisustusalalla. 

Eikun testaamaan millainen Facebook-mainonta sopii parhaiten omalle tuotteelle!



Viittaus: Nanigans.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti