10.9.2012

Demograafinen kohdennus Google Display Networkissä

Reilu vuosi sitten Google lanseerasi beta-version demograafisesta kohdennusmahdollisuudesta Google Display -sisältöverkostossa. Beta-versiossa oli vielä silloin jonkin verran epätarkkuutta, joten kehitystyötä jatkettiin edelleen ja homma alkaa olla valmista. 

Nyt demograafinen kohdentaminen on vihdoin mahdollista myös Suomessa. Ikäryhmän ja sukupuolen perusteella voi näyttää mainoksia yhä tarkemmin oikealle kohderyhmälle ja mainosviestejä voi muokata sniperin tarkasti kullekin kohderyhmälle sopivaksi.

Demograafinen kohdennus tuo herkkupaikkoja etenkin mainostajille, joiden kohderyhmä spesifi ja hyvin tiedossa. Esimerkiksi jooga-mattoja markkinoiva yritys voi valita, että mainoksia näytetään vain 25 - 34 -vuotiaille naisille, jotka ovat todennäköisemmin kiinnostuneita jooga-harrastuksesta.

Jos aihe kiinnostaa enemmän, kannattaa lukea siitä enemmän Googlen blogista

Flickr, by victoriapeckham

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti