13.4.2012

Remarketing - kun tutuille on helpompi myydä

Kuten usein sanotaan, vanhoille asiakkaille on jopa viisi kertaa helpompi myydä kuin täysin  uusille asiakkaille. Sen lisäksi, että tutuille asiakkaille myynti on helpompaa, on se myös huomattavasti edullisempaa! Koska vanhoille asiakkaille mainonta on tehokkaampaa, kannattaa sitä tehdä myös verkossa. 


Mitä on remarketing? Remarketingin avulla voit näyttää mainoksia verkossa ihmisille, jotka ovat aikaisemmin vierailleet kotisivuillasi. Voit asettaa esimerkiksi tägin sivuille, joissa myyt televisioita ja kohdentaa siellä vierailleille kävijöille myöhemmin verkossa televisioihin liittyvää mainontaa. 

Remarketingia voi tehokkaasti kohdentaa vaikkapa verkkokaupassa heille, jotka ovat olleet ostamassa tuotetta, mutta pudonneet pois ostoprosessissa juuri ennen oston vahvistusta. Myöhemmin heitä voidaan houkutella viemään ostoprosessi loppuun esimerkiksi muistuttamalla mainonnassa ilmaisesta kotiinkuljetuksesta. 

Toinen hyödyntämisesimerkki remarketingissa liittyy asiakkaan ostosykliin, jos se tunnetaan riittävän hyvin. Jos vaikkapa koiranruokaa ostetaan keskimäärin noin 30 päivän välein, kannattaa koiranruokaa alkaa mainostamaan ostaneille asiakkaille hieman ennen kuin oston aika taas koittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti