10.1.2012

Sosiaalisen median psykologiaa

Asiakkaiden käyttäytymisen ymmärtäminen sosiaalisessa mediassa auttaa tehostamaan digitaalista markkinointiasi. Tabjuice.com on koonnut hyödyllisen infographin sosiaalisen kaupankäynnin psykologiasta sosiaalisen median näkövinkkelistä. Mielenkiintoista on huomata, että sosiaalisessa mediassa meitä ohjaavat ostoksien teossa samat käyttäytymismallit kuin reaalimaailmassa. Olen koonnut infographista muutamia tärkeimpiä pointteja alle ja voit katsoa sen kokonaisuudessaan tästä.

Sosiaalinen uskottavuus: 81 % käyttää sosiaalisen median palveluta kysyäkseen neuvoa kavereilta tai perheenjäseniltä ostopäätöksen tueksi.

Auktoriteetti: 77 % verkkokaupasta ostaneista on lukenut tuotearvosteluja internetistä ostopäätöksen tueksi.

Niukkuus: 77 % ihmisistä pitää erityistarjouksista, joita saa Facebookin kautta. Asiakkaat antavat enemmän arvoa tuotteille ja tarjouksille, jotka ovat vaikeammin saatavissa tai vain tietyille ryhmille tarkoitettuja.

Tykkääminen: 50 % ihmisistä ovat tehneet ostoksia kavereiden (tai tykättyjen) suositusten perusteella. Pidettyjen henkilöiden suosituksilla on ostopäätöksessä iso painoarvo.



Sosiaalisen kaupankäynnin psykologia [Infographic]

Viittaus: Tabjuice.com - Social Commerce Psychology

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti