2.10.2011

Digitaalisen markkinoinnin kohdentamismahdollisuudet

Digitaalisen markkinoinnin kohdentaminen monipuolistuu jatkuvasti ja kohderyhmän tavoittamiseen on lukuisia tapoja:
  • Ajallinen kohdentaminen; kellonaika / päiväkohdentaminen
  • Maantieteellinen kohdentaminen; kaupungit, läänit, maat
  • Kohderyhmäpaketit eri verkkomedioissa; esim. tietty sivu / osio
  • Retargeting; näytetään mainontaa perustuen aikaisempaan verkkokäyttäytymiseen
  • Käyttäytymiseen perustuva kohdentaminen; mitä haetaan verkkopalvelusta, mistä sivuista ollaan kiinnostunut
  • Digitaalinen suoramarkkinointi; lukuisia kohdistamisvaihtoehtoja mm. postinumero, ikä, ammatti jne.
  • Demograafinen kohdentaminen; Rekisteröintiä vaativissa verkkopalveluissa
  • Säätilan mukaan kohdentaminen  esim. Foreca, mtv3.fi/saa
  • Selaimen perusteella kohdentaminen esim. Internet Exploreria käyttävät kävijät
  • Laitteen perusteella kohdentaminen esim. tablet-tietokoneet, iPhonea käyttävät
  • IP-osoitteen perusteella esim. kohdistus keskisuuriin yrityksiin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti