5.9.2011

ZMOT: Googlen ilmainen e-kirja digitaalisesta markkinoinnista

Vuonna 2005 The Wall Street Journal -talouslehti julkaisi etusivun jutun, joka muutti käsitystä markkinoinnista. Juttu kertoi kuinka kuluttaja tekee ostopäätöksensä tuotteesta tai palvelusta n. 6 - 7 sekunnissa ja tässä ajassa brandin viestintä ja mainonta ehtii konkretisoitua mahdolliseksi ostopäätökseksi. Procter & Gamble kutsui tätä hetkeä Ensimmäiseksi Totuuden Hetkeksi (FMOT, First Moment of Truth). Yritys näki tämän hetken niin tärkeäksi, että perusti FMOT Directorin pestin, jonka tehtävänä oli varmistaa, että yrityksen tuotteet ovat ostopäätöksen kohteena kriittisellä hetkellä.

Digitaalisen markkinoinnin roolin kasvun myötä Google on lanseerannut ostopäätöksen yhteyteen oman käsitteen - Zero Moment of Truth, vapaasti suomennettuna esim. Totuuden Nollapiste. ZMOT kuvaa sitä aikaa, joka kuluu mainoksen näkemisestä ostopäätökseen asti. Zero Moment of Truth eroaa perinteisestä FMOT:sta sillä, että se ottaa huomioon myös tiedonhaun, joka liittyy ostopäätöksen tekemiseen. Tämän Zero Moment of Truthin merkitystä markkinoinnissa Google käsittelee uudessa e-kirjassaan "Winning the Zero Moment of Truth" ja jakaa neuvoja, joilla menestyä muuttuneella markkinoinnin kentällä.

Zero Moment of Truth -traileri:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti