14.7.2011

Laskeutumissivun pahimmat kuolemansynnit

Jotta verkkomarkkinoinnin kampanjasta saadaan täysi hyöty irti, täytyy mainonnan laskeutumissivun hoitaa oma osuutensa tehokkaasti. Laskeutumissivu on sivusto, jolle kävijä ohjataan mainonnan kautta. Alla muutama vinkki, jotka kannattaa ottaa huomioon hyvän laskeutumissivun suunnittelussa. 

Kun vältät nämä laskeutumissivun yleisimmät pullonkaulat, onnistut todennäköisesti paremmin kuin useimmat kilpailijoistasi:

1. Liikaa informaatiota yhdellä sivulla. Sivustolle tullut vierailija on vakuutettava noin kolmen sekunnin kuluessa, joten ei ole varaa jauhaa turhia.

2. Liikaa vaihtoehtoja. Tee valinta kävijälle helpoksi korkeintaan vain muutamalla vaihtoehdolla.

3. Kysymällä lomakkeessa liikaa tietoja. Älä tuhlaa kävijäsi aikaa. Kysy vain olennaiset tiedot, joita välttämättä tarvitsee.


4. Pettämällä annetut lupaukset. Vastaako sivustosi mainoksen lupauksia? Joudut maksamaan liian suurista lupauksista korkean välittömän poistumisprosentin muodossa kalliisti.


5. Luottamuksen puute. Vakuuta vierailijasi, että olet luotettava toimija. Huono sivuston layout saa asiakkaan tuntemaan, kuin se olisi ostamassa rähjääntyneeltä hipiltä.


6. Call-to-action puuttuu. Koskaan ei voi pyytää liikaa kauppaa.


Viittaus Inside AdWords

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti