1.7.2011

Kuinka saada Facebook-faneja?

Kuinka saada yritykselle Facebook-faneja? Kiperä kysymys jota monet markkinoijat joutuvat miettimään samalla, kun suurin sosiaalinen media kasvattaa rooliaan merkittävänä mediana digitaalisessa markkinoinnissa. 

Facebookissa markkinointi houkuttaa mainostajia erityisesti sen kustannustehokkuuden ansiosta. Facebook antaa lisäksi mahdollisuuden jatkuvaan vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa. Yrityksen Facebook-fanien määrä on myös eräänlainen julkinen indikaattori sen sosiaalisesta arvosta.

Facebook-markkinointiin pätee saman markkinoinnin perussäännöt kuin muussakin markkinoinnissa; tavoitteena on saada uusia asiakkaita ja pitää ne tyytyväisinä. Joten pelkästään uusien fanien haalinta ei riitä, vaan on pidettävä nykyisten fanien mielenkiintoa yllä mielenkiintoisella sisällöllä.

Alla olevassa kuvasta löydät 12 suosituinta syytä, jotka saavat fanittamaan Facebookissa yrityksestä, brandistä tai yhteistöstä. Tärkeimpänä motivaattorina Facebook-tykkäämiselle ovat etujen ja tarjouksien vastaanottaminen, näyttää omaa tukea yritykselle ja saada ilmaisia näytteitä tai muuta vastaavaa.

Hyvä keino saada Facebook-faneja on siis antaa jotain merkittäviä etuja potentiaalisille tykkääjille, kuten erikoistarjouksia, ilmaisnäytteitä tai mahdollisuuden voittaa tuotteita. Jos yritykseksi brändi on jo tunnettu ja kiinnostaa laajaa yleisöä, fanit haluavat enemmän osoittaa tukeaan yritystäsi kohtaa ja he haluavat pysyä ajantasalla siitä, mitä uutta yritykselläsi on tarjota.


Kuva: Social Media Examiner

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti