19.4.2011

Ray Banin virtuaalipeili

Ray Ban on lanseerannut varsin mielenkiintoisen sovelluksen, jonka avulla asiakkaalla on mahdollisuus sovittaa aurinkolaseja virtuaalisesti kotikoneellaan ennen ostopäätöstä. Virtuaalipeili parantaa verkkokaupan asiakaskokemusta aivan uudenlaisella tavalla sekä helpottaa samalla kuluttajan ostopäätöstä ja sitä kautta tehostaa myyntiä.


Tutustu Ray Banin virtuaalipeiliin oheisesta linkistä:
Ray Ban -virtuaalipeili

Nopealla testauksella totesin, että eri aurinkolasien sovittaminen on varsin helppoa ja sovellus on yksinkertainen käytössä. Kritiikkinä täytyy sanoa, että ohjelman erillinen lataaminen tietokoneelle karsii käyttäjäkuntaa. Käyttäjälle helpompaa olisi, jos sovellusta voisi käyttää suoraan selaimesta. Lisäksi sovelluksesta puuttuu tärkeä "Call-to-Action"-painike. Nimittäin kun on onnistunut löytämään mieleiset aurinkolasit, käyttäjä ei löydä tarvittavaa nappia, josta voisi lisätä lasit ostoskoriin ja tehdä tilauksen.

Hieman samankaltainen, mutta vähintään yhtä mielenkiintoinen tuotteen sovitusmahdollisuus on Knicker Pickerin verkkokaupassa .

Tämän tyyppiset sovellukset tulevat varmasti yleistymään verkkokauppojen yhteydessä. Tähän asti verkkokauppojen asiakaskokemukseen ei ole juurikaan panostettu. Verkkokauppaan on siirretty tähän asti lähinnä yrityksen tuotekatalogi, mutta myymälästä tuttu asiakaskokemus ei ole vielä siirtynyt verkkokaupan mukana internetiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti