13.4.2011

Ilmaista näkyvyyttä: Google Maps

Tässä kirjoituksessa opastetaan lisäämään yrityksen tiedot Google Mapsiin. Google Maps tarjoaa oivan mahdollisuuden yrityksellesi parantaa näkyvyyttä Googlessa.

Alla yksinkertaiset ohjeet yrityksesi tietojen lisäämiseksi Google Mapsiin:

  1. Siirry Google Placesiin.
  2. Kirjaudu sisään Google-tilisi tunnuksillasi. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, siirry rekisteröitymissivulle.
  3. Valitse Google Placesin etusivulta Lisää uusi yritys.
  4. Hae Etsi yrityksesi -välilehdeltä ensin löytyykö yrityksesi jo palvelusta. 
  5. Jos yritystäsi ei löydy, valitse Lisää uudet yritystiedot
  6. Täytä yritystäsi koskevat perustiedot:
  • Yritys/organisaatio: Tämä näkyy hakutulosten listauksessa, joten lisää tähän yhteyteen tärkeitä avainsanoja. Ota huomioon kohderyhmäsi. Esimerkiksi Hallaworks Oy -> Konepaja Hallaworks Oy tai Robert`s Coffee -> Kahvila Robert`s Coffee Tampere.
  • Osoite (pakollinen): Ilmoita osoitteesi kokonaisuudessaan.
  • Puhelinnumero (pakollinen)
  • Verkkosivusto: Jos sinulla on useampia toimipisteitä Google Mapsissa, lisää jokaisen yhteyteen tälle relevantti verkkosivusto.
     7. Valitse tämän jälkeen Seuraava. Nyt sinulla on mahdollisuus antaa yrityksestäsi tarkempia tietoja:

  • Luokat: Voit täyttää viisi luokkaa, jotka kannattaa kaikki täyttää. Valitse mukaan tärkeimmät, jotka puhuttelevat kohderyhmääsi.
  • Aukioloajat
  • Maksuvaihtoehdot
  • Valokuvat: Voit lisätä enintään kymmenen valokuvaa yrityksestäsi. Lisää mahdollisimman monta kuvaa, mutta kuitenkin vähintään viisi, sillä Google näyttää oletusarvoisesti viisi kuvaa yhteenvetosivulla.
  • Video
  • Lisätiedot: tässä osassa voit lisätä yritystietoihisi omia tietokenttiäsi – esimerkiksi pysäköinnistä tai siitä, saako liiketiloihin tuoda lemmikkieläimiä. Lue lisää hyödyllisistä omista määritteistä, jotka voit lisätä yritystietoihisi.



    Lähteet ja lisätietoa: 
    Google Places-palvelun käyttöopas
    analytics.fi: Google Maps Optimointi Checklist


    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti